Kontakta oss

Välkommen att kontakta oss via nedanstående uppgifter. Det går också bra att använda kontaktformuläret om du har frågor kring webbshopen eller de produkter vi lagt in.


GripenTrade
Mölledalsgatan 232
212 40 Malmö
Tel:
E-post: info@gripentrade.se
Organisationsnummer: 6310274334


Hej alla kunder…

Ta er gärna tid och läs våra vanligaste frågor vi får från våra kunder.

Har ni en fråga eller undrar över er leverans?

Läs då först detta så får ni kanske svar direkt på det ni undrar över och så slipper ni skicka ett mail och vänta på ett svar.

 

FAQ

Q. Kan jag känna mig trygg och göra en beställning hos GripenTrade?

Answer. Självklart kan du som kund känna dig trygg hos oss. Du kan göra en beställning där du betalar med Faktura eller Delbetalning. Då kommer Svea Ekonomi att hantera din betalning. Detta innebär att du betalar inget innan du fått hem din beställning.

Q. Kan man ringa till GripenTrade?

Answer. GripenTrade har ingen bemanning på telefon utan svarar inom 24 timmar på mail och sms. Om ni ändå vill komma i kontakt med GripenTrade på telefon, skriv då först ett mail med ert nummer så ringer vi upp.

Q. Hur lång är leveranstiden?

Answer. Normalt ligger den på 5-7 arbetsdagar. Men var inte orolig om det skulle hända att det tar någon dag längre. Allt beror på hur fraktbolagen lyckas att hålla den leveranstid som de har utlovat.

Q. Får jag ett spårningsnummer?

Answer. Så fort vi fått ett spårningsnummer från leverantören kommer vi att meddela dig detta. Skulle ni inte fått ett spårningsnummer inom en vecka så kan ni höra av er så kollar vi upp det med vår leverantör.

Q. Vilket fraktbolag sköter leveransen?

Answer. Nästan alla leveranser sker med Postnord. De ska leverera hem till dig och kommer att sms:a dig strax innan så ni kan komma överens om tid.

Q. Har ni garanti och vad gäller i så fall?

Answer. Alla produkter omfattas av tillverkarens originalgaranti. Mer om detta kan ni läsa i våra ”Villkor”.

Q. Om jag skulle ångra mitt köp, kan jag göra det?

Answer. Självklart kan du det. GripenTrade tillämpar Ångerrätten och mer om den kan du läsa under våra ”Villkor”.

Q. Jag har en enkel fråga???

Answer. Om du har en enkel fråga. Prova gärna att först googla den. Jag vill inte verka otrevlig, men jag får ca 15-20 mail om dagen där kunden själv enkelt och snabbt kunnat få svar genom en snabb googling. Jag behöver frigöra lite tid för mig själv där jag kan utveckla min websida och hitta fler nya produkter som kan glädja alla mina kunder.

Q. Är du återförsäljare?

Answer. Nej, det är jag inte. Jag förmedlar produkter som säljs och skickas direkt från tillverkaren till dig.

Q. Säljer du tillbehör och reservdelar.

Answer. Ja, endast i samband med köp av ett elfordon. Jag har inga marginaler på tillbehör och reservdelar så dessa beställer du enklast och billigast via tillverkarens websida.

Q. Vem är säljare av min beställning?

Answer. GripenTrade förmedlar endast en vara mellan säljare och köpare. 
GripenTrade är inte säljare eller importör. Säljaren ansvarar för frakt/leverans.
Berörd säljare ansvarar för garantiärenden, reklamationer och ångerrätten.

Produkterna skickas av den enskilda säljaren, som finns inom EU.
Säljaren hanterar helt leveransen och anlitar oftast Postnord som slutleverantör.

Drift & produktion:  Wikinggruppen